JAK GRAĆ?




Talia składa się z 10 kart przedstawiających postaci. Każda kolejna karta zawiera jeden element, którego nie było na poprzedniej, np. koszulę, kapelusz, kalosze.


W opakowaniu znajdują się 3 podwójne talie - razem 60 kart.


Do rozpoczęcia każdej z zaproponowanych tu gier należy przygotować dwie identyczne talie kart (np. talia z rewersem jas...




Talia składa się z 10 kart przedstawiających postaci. Każda kolejna karta zawiera jeden element, którego nie było na poprzedniej, np. koszulę, kapelusz, kalosze.


W opakowaniu znajdują się 3 podwójne talie - razem 60 kart.


Do rozpoczęcia każdej z zaproponowanych tu gier należy przygotować dwie identyczne talie kart (np. talia z rewersem jasnozielonym i druga z rewersem ciemnozielonym)
       

Raz, dwa, trzy…

Każdy z dwóch graczy otrzymuje taką samą talię kart. Gracze tasują swoje karty i na wspólny sygnał raz, dwa, trzy wykładają na stół po jednej karcie. Punkty w postaci obydwu kart zdobywa ten uczestnik, który jako pierwszy zauważył i poprawnie wypowiedział nazwę dowolnego szczegółu, który różni dwa obrazki. Może się zdarzyć, że położone na stole karty niczym nie różnią się od siebie – w takiej sytuacji osoba, która jako pierwsza to zauważy, krzyczy, że obrazek jest taki sam! Po wyłożeniu wszystkich kart gracze liczą punkty. Wygrywa osoba, która ma ich najwięcej.
 

       Zgadnij, kogo mam
Jeden z graczy wybiera ze swojej talii dowolną kartę i nie pokazuje jej. Pozostali uczestnicy zabawy rozkładają drugą talię tak, aby wszystkie obrazki były widoczne. Ich zadaniem będzie odgadnąć, którą kartę trzyma w ręce kolega, dzięki zadawaniu pytań, na które można odpowiadać tylko tak lub nie.
Przykład rozgrywki:
- czy twoja osoba ma koszyk?
- nie.
Zakrywamy wszystkie karty, na których widać koszyk.
- czy twoja osoba ma kapelusz?
- tak.
Zakrywamy wszystkie osoby, które nie mają kapelusza.
Gra toczy się do momentu, kiedy drogą eliminacji na stole zostanie ostatni obrazek. Wtedy możemy sprawdzić, czy na pewno jest taki sam, jak wybrany przez gracza odpowiadającego na pytania.
 
 
       Znajdź taki sam
Jedną z przygotowanych talii rozkładamy na stole tak, aby obrazki były widoczne. Drugą talię tasujemy i kładziemy w formie zakrytego stosu. Osoba prowadząca grę (lub każdy z graczy po kolei) odkrywa jedną kartę ze stosu, a zadaniem uczestników jest jak najszybciej odnaleźć na stole obrazek, który jest dokładnie taki sam i przykryć go ręką. Następnie gracze sprawdzają, czy na pewno nie ma żadnych różnic. Jeśli przykryty obrazek był taki sam, osoba która go znalazła może zabrać punkt w postaci odnalezionej karty. Gra toczy się do momentu odnalezienia wszystkich dziesięciu par.
 
       Szeregi
Zadaniem graczy jest uszeregowanie kart w taki sposób, aby każdy następny obrazek różnił się od poprzedniego tylko jednym elementem. Warianty tej zabawy:
         Wygrywa ten, kto szybciej ułoży swoje karty w dobrej kolejności
         Jeden z graczy celowo popełnia jakiś błąd w ułożeniu szeregów, a zadaniem drugiego uczestnika jest odnaleźć pomyłkę i poprawić szereg
Wszystkie z zaproponowanych tu gier sprawdzą się również podczas zajęć edukacyjnych w przedszkolu i szkole. W tych wariantach, które przewidziane są na dwie osoby, możemy utworzyć dwie drużyny, grające na zasadzie sztafety.
 
Spis wyrazów:
Talia 1 – głoska sz: koszula, kalosze, kapelusz, muszka, kieszenie, szelki, koszyk, szalik, sznurowadła
Talia 2 – głoska ż/rz: piżama, filiżanka, łyżwy, kałuża, księżyc, róża, kołnierzyk, grzywka, talerzyk
Talia 3 – głoska cz/dż: dżokejka, dżinsy, teczka, warkoczyk, klucz, ręcznik, miecz, dżokej, loczek

Więcej

JAK GRAĆ? W tej kategorii nie ma produktów.